English Language In Teaching Methodology
Abstract
Abstract This paper contains an English learning methodology that focuses on learning strategies and learning activities. This article uses the literature study method to reveal the leaning strategies and activities of learning English with using a variety of English teaching methods that can be used to teach at school or on campus. The methods that can be used are Multiple Intelligences, Situational Language Teaching, Audio lingual, CLT, Total Physical Respond, Communicative Language Learning, Natural approach, and Suggestopedia method. All methods are combined in English teaching activities designed to develop students’ multiple intelligences and improve English skills together with easy and fun activities. Key words: English, Teaching, and Methodology Abstrak Tulisan ini berisikan tentang metodologi pembelajaran bahasa Inggris yang fokus pada strategi pembelajaran dan aktifitas belajarnya. artikel ini menggunakan metode studi literatur untuk mengungkap tentang strategi pembelajaran dan aktifitas belajar bahasa Inggris dengan menggunakan berbagai macam metode pengajaran bahasa Inggris yang bisa digunakan untuk mengajar di sekolah maupun di kampus. Adapun metode yang bisa digunakan adalah Multiple Intelligences, Situational Language Teaching, Audio lingual, CLT, Total Physycal Respon, Communicative Language Learning, Natural approach, and Suggestopedia method. Semua metode yang dikombinasikan dalam aktivitas pengajaran bahasa Inggris yang dirancang untuk mengembangkan kecerdasan majemuk siswa serta meningkatkan English skill secara bersama sama dengan kegiatan easy and fun. Kata Kunci: Bahasa Inggris, Pengajaran, dan Metodelogi.