THE EFFECT OF WEBSITE QUALITY AND TRUST ON CUSTOMER LOYALTY

Abstract

This study aims to determine the effect of website quality and trust on Shoppee customer loyalty. This research uses survey method, where the research instrument uses a questionnaire that is distributed online using WhatssApp media. The population in this study are students of UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta who have shopped or have subscribed to Shoppee. The sample in this study were 100 respondents obtained based on purposive sampling technique. This study uses a validity and reliability test using analytical techniques using the IBM SPSS Statistics version 16.0. The results found that: (1) Website Quality has a positive effect on Shoppee customer loyalty; (2) Trust has a positive effect on Shoppee customer loyalty. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh kualitas situs web dan kepercayaan terhadap loyalitas pelanggan Shoppee. Penelitian ini menggunakan metode survei, dimana instrumen penelitian menggunakan kuesioner yang didistribusikan secara online menggunakan media WhatssApp. Populasi dalam penelitian ini adalah mahasiswa UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta yang telah berbelanja atau berlangganan Shoppee. Sampel dalam penelitian iniadalah 100 responden yang diperoleh berdasarkan teknik purposive sampling. Penelitian ini menggunakan uji validitas dan reliabilitas menggunakan teknik analitik menggunakan IBM SPSS Statistics versi 16.0. Hasil menemukan bahwa: (1) Kualitas Situs Web memiliki efek positif pada loyalitas pelanggan Shoppee; (2) Kepercayaan memiliki efek positif pada loyalitas pelanggan Shoppee