PELAKSANAAN REGULASI KEPEMIMPINAN KEPALA SEKOLAH UNTUK MENINGKATKAN PROFESIONALITAS GURU DAN KARAKTER SISWA DI SEKOLAH DASAR ISLAM TERPADU (SDIT)

Abstract

<p><em> </em></p> <p><strong><em>Abstract</em></strong></p> <p><em>Education plays an important role in the changing behavior of children in accordance with educational objectives that essentially is to lead learners to behavioral changes so that learners can be for and live independently as individuals and social beings. However, in practice there are still teachers who teach only do not pay attention to aspects of their character even though they already have certification and certified professional teachers. With so professional professional profession is taken into account and supported by the regulation of the principal to direct his teachers can shape the character of learners. The results of this study are the headmaster Gerikat such as Teachers Working Group (KKG), every Friday held a recitation, reviewing yellow chapters specifically teachers, weekly evaluation on Friday, finger prin, making plans Implementation of Learning (RPP), </em></p> <p><em> </em></p> <p><strong><em>Keywords: </em></strong><em>Principal Leadership Regulation, Teacher<strong> </strong></em><em>Professionalism</em><strong><em>, </em></strong><em>Student</em></p> <p><em> </em></p> <p><strong> </strong></p> <p><strong>Abstrak</strong></p> <p><em>Pendidikan sangat berperan penting dalam perubahan perilaku anak sesuai dengan  tujuan pendidikan yang  pada dasarnya adalah mengantarkan peserta didik menuju perubahan-perubahan tingkah laku agar peserta didik dapat menjadi untuk dan hidup mandiri sebagai individu dan mahkluk sosial. Namun dalam pelaksanaannya masih bayak guru yang hanya mengajar, tanpa memperhatikan karakternya, padahal mereka sudah memiliki sertifikasi dan sudah bersertifikat guru profesional. </em><em>Dengan begitu profesionalitas guru sangat diperhitungkan dan ditunjang dengan regulasi kepala sekolah untuk mengarahkan guru agar dapat membentuk karakter peserta didik.</em><em> </em><em>Hasil dari penelitian ini adalah r</em><em>eg</em><em>ulasi kepala sekolah seperti Kelompok Kerja Guru (KKG),</em><em> Setiap hari jum’at mengadakan pengajian,  mengaji kitab kuning khusus guru-guru, evaluasi mingguan di hari jum’at, seminggu 1 juz, finger prin</em><em>t</em><em>, pembuatan Rencana Pelaksanaan Pembelajaran (RPP),  apel motivasi, mengaji KIBAR, hafalan dan murojaah, mengaji fiqih wanita</em><em>. </em><em> </em></p> <p><strong> </strong></p> <p><strong>Kata kunci: </strong><em>Regulasi Kepemimpinan Kepala Sekolah, </em><em>Profesionalitas</em><em> Guru, Siswa.</em><strong> </strong></p>