Aplikasi Kounseling Dalam Pelaksanaan Kurikulum Pendidikan Islam
Abstract
Abstract: In general, counseling is a process to help a person get a mind-set (insegth) so that can make choices or make decisions about a problem or problem in the face. However, some aspects of counseling, as well as impressive features of kaunselor can also be applied in the teaching and learning process. As a method and technique has been used in teaching and learning process with the subject of teaching. Implementation of counseling in teaching and learning process is expected to improve the process of teaching and learning process. This paper discusses the kununing of the Islamic persipektif and application of Islamic kaunseling techniques that may be applied to the framework and implement the curriculum of Islamic education, ie from the aspects of teachers and lessonsAbstrak: Secara umumnya kaunseling adalah proses untuk membantu seseorang mendapatkan celik akal (insegth) seterusnya dapat membuat pilihan atau membuat keputusan mengenai sesuatu masalah atau persoalan yang di hadapinya. Namun demikian, beberapa aspek kaunseling, serta ciri-ciri kaunselor yang berkesan dapat juga diaplikasikan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Sebagai kaedah dan teknik telah di gunakan dalam proses pengajaran dan pembelajaran selari dengan subjek yang di ajar. Penerapan kaunseling dalam proses pengajaran dan pembelajaran diharapkan dapat meningkatkan keberkesanan proses pengajaran dan pembelajaran. Tulisan ini membicarakan tentang kaunseling dari pada persipektif Islam serta aplikasi teknik kaunseling Islam yang boleh diterapkan semasa merangka dan melaksanakan kurikulum pendidikan Islam, yaitu dari pada aspek guru dan pelajaran