KAJIAN SOSIOLOGIS TENTANG PENGARUH SISTEM SOSIAL BUDAYA DALAM KEHIDUPAN BERMASYARAKAT
Abstract
<p><strong></strong><strong><em>Abstract</em></strong>: Focus of study in this simple inscription about various sosial environment which can effect the grouth of motivation and success of studies in children and adolescents, both of them can get effect easily from Sosial environment where they are growth. Basically, there are effects which support and hamper and both of them will be discussed by explaining the role that is expected of environment which are revealed in the behaviour patterns of individual. As for the environment are the focus of this paper are family, Friend, School which will be explained by sociological approach especially the concept about the role children’s interaction and adolecents with their environments. Sometimes because of parents’ bussiness or lack of knowledge and limitation time for gathering with children and adolescents’ it caused the role of this environment tends to ignored. So, through this simple inscription is expected focus introduction that environment gives direction for educators/ teachers and minimalized the negative effect or something which can humper motivating their successful in studying .</p><p><strong><em>Keywords: </em></strong>Environment, Sociology.</p><p> </p><p><strong><em>Abstrak</em></strong>: Fokus kajian dalam tulisan sederhana ini tentang berbagai lingkungan sosial yang dapat mempengaruhi pertumbuhan motivasi dan keberhasilan studi pada anak-anak dan remaja, keduanya bisa mendapatkan efek dengan mudah dari lingkungan Sosial di mana mereka tumbuh. Pada dasarnya, ada efek yang mendukung dan menghambat dan keduanya akan dibahas dengan menjelaskan peran yang diharapkan dari lingkungan yang terungkap dalam pola perilaku individu. Adapun lingkungan adalah fokus dari makalah ini keluarga, teman, sekolah yang akan dijelaskan dengan pendekatan sosiologis terutama konsep tentang interaksi dan remaja anak-anak peran dengan lingkungan mereka. Kadang-kadang karena 'bisnis atau kurangnya pengetahuan dan keterbatasan waktu untuk berkumpul dengan anak-anak dan remaja orang tua itu disebabkan peran lingkungan ini cenderung diabaikan. Jadi, melalui tulisan sederhana ini diharapkan pengenalan fokus bahwa lingkungan memberikan arah bagi pendidik / guru dan meminimalkan efek negatif atau sesuatu yang dapat humper memotivasi sukses mereka dalam belajar.</p><strong><em>Kata Kunci: </em></strong>Lingkungan, Sosiologi