PROFESIONALITAS GURU PAI DALAM PENGELOLAAN PEMBELAJARAN DI SMA NEGERI 6 YOGYAKARTA

Abstract

In Learning takes creativity of teachers in the development of standards and basic competencies. Support principals, teachers and support colleagues internally within the teacher is indispensable in learning PAI. Islamic Education Teachers In senior high school 6 Yogyakarta've been able to manage learning well. With the mastery of information technology teachers PAI able to choose the right strategy and media in learning. Complete learning strategies to help overcome the differences found in the student and sufficient means also supports the management of learning. Teachers not only to plan a lesson but also to be able to perform well and structured. Factors that support the ability of teachers PAI most dominant learning PAI is MGMP. The limiting factor is the lack of teacher knowledge about PAI SBC.Belajar membutuhkan kreativitas guru dalam pengembangan standar dan kompetensi dasar. kepala sekolah dukungan, guru dan rekan dukungan internal di dalam guru sangat diperlukan dalam pembelajaran PAI. Guru Pendidikan Agama Islam Dalam SMA 6 Yogyakarta mampu mengelola pembelajaran dengan baik. Dengan penguasaan informasi guru teknologi PAI dapat memilih strategi yang tepat dan media dalam pembelajaran. strategi pembelajaran yang lengkap untuk membantu mengatasi perbedaan yang ditemukan dalam siswa dan sarana yang memadai juga mendukung pengelolaan pembelajaran. Guru tidak hanya untuk merencanakan pelajaran tetapi juga untuk dapat tampil baik dan terstruktur. Faktor-faktor yang mendukung kemampuan guru PAI pembelajaran yang paling dominan PAI adalah MGMP. Faktor pembatas adalah kurangnya pengetahuan guru tentang PAI SBC.