MODEL PENDIDIKAN GURU DALAM MENINGKATKAN MUTU PENDIDIKAN
Abstract
The demand on qualified educational institution graduates increasingly urgent, because of the intense competition in the labor market. One of the implications of globalization in education is the deregulation that allows educational institutions (including foreign universities) to open new school in Indonesia. Therefore this competition between educational institutions and the labor market will be more severe. Anticipating these rapid changes andchallenges, there is no other way for educational institutions except to look for the brilliant ways to increas the competitiveness of graduates and otheracademic products, which could be achieved through improving the quality of education. Improving the educational model for the teacher has a big role inimproving the quality of the teachers.Tuntutan terhadap lulusan lembaga pendidikan yang bermutu semakin mendesak, karena semakin ketatnya persaingan dalam lapangan kerja. Salah satu implikasi globalisasi dalam pendidikan, yaitu adanya deregulasi yang memungkinkan peluang lembaga pendidikan (termasuk perguruan tinggi asing) membuka sekolahnya di Indonesia. oleh karena itu persaingan antar lembaga pendidikan danpasar kerja akan semakin berat. Mengantisipasi perubahan-perubahan yang begitu cepat serta tantangan yang semakin besar dan kompleks,tiada jalan lain bagi lembaga pendidikan selain mengupayakan segala cara untuk meningkatkan daya saing lulusan serta produk-produk akademik lainnya, yang antara lain dicapai melalui peningkatan mutu pendidikan. khusus terkait dengan peningkatan mutu guru, salah satu cara yang bisa ditempuh adalah dengan memperbaiki model pendidikan bagi guru itu.