Relevansi Penggunaan Media Gambar dalam Pemerolehan Bahasa Arab untuk Anak Usia Dini / The Relevance of Using Picture Media in Arabic Language Acquisition for Early Childhood
Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui kecocokan media gambar dalam pemerolehan bahasa Arab untuk anak usia dini. Penelitian ini menggunakan metode studi kepustakaan, teknik pengumpulan data dengan menganalisis buku, jurnal dan artikel yang masih berhubungan dengan topik penelitian. Hasil kajian literatur ini adalah penggunaan media gambar dalam pemerolehan bahasa Arab untuk anak usia dini dinilai sangat relevan. Dengan menggunakan media gambar anak lebih semangat dalam belajar bahasa arab, proses pembelajaran bahasa arab terasa lebih menyenangkan, anak lebih mudah menangkap dan mudah memahami setiap materi yang diberikan oleh guru.Beberapa psikolog telah menjelaskan bahwa keterkaitan antara pembelajaran bahasa kedua dan anak usia dini adalah untuk meningkatkan kekuatan bahasa yang dimiliki manusia sejak kecil.Abstract: The purpose of this study is to determine the suitability of image media in Arabic acquisition for early childhood. This research uses library study methods, data collection techniques by analysing books, journals and articles that are still related to research topics. The result of this literature study is that the use of image media in Arabic acquisition for early childhood is considered very relevant. By using image media children are more enthusiastic in learning Arabic, the Arabic learning process feels more fun, children are easier to capture and easily understand every material provided by the teacher. Some psychologists have explained that the releted between second language learning and early childhood is to improve the language power that humans have had since childhood. This research is only on image media in the acquisition of Arabic for early childhood which is then studied in a library manner.