Peran Orang Tua Terhadap Pembelajaran Daring Anak Usia Dini Pada Masa Pandemi Covid -19

Novia Ramadan

Abstract


The COVID-19 pandemic that has occurred in almost all parts of the world has had a fairly serious impact. Not only the economy, health and security, but educational activities are also directly affected. The influence of Covid-19 can stop the direct learning process (face-to-face) in the world of education, giving a big impact on the mentality of early childhood. The learning process for early childhood during the COVID-19 pandemic will run well if teachers (as educators in schools) and parents coordinate with each other and participate cooperatively well. The provision of adequate facilities and infrastructure from parents at home is also important to help the online learning process to be carried out better. This success can be seen from the enthusiasm of the children in the learning process

Full Text:

PDF

References


Apriyanti, H. (2017). Pemahaman Guru Pendidikan Anak Usia Dini Terhadap Perencanaan Pembelajaran Tematik. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 1(2), 111.

Aswat, H., Sari, E. R., Aprilia, R., Fadli, A., & Milda, M. (2021). Implikasi Distance Learning di Masa Pandemi COVID 19 terhadap Kecerdasan Emosional Anak di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu. https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i2.803

Erzad, A. M. (2018). Peran Orang Tua dalam Mendidik Anak Sejak Dini diLingkungan Keluarga. ThufuLA: Jurnal Inovasi Pendidikan Guru Raudhatul Athfal, 5(2), 414.

Hutami, M. S., & Nugraheni, A. S. (2020). Metode Pembelajaran Melalui Whatsapp Group Sebagai Antisipasi Penyebaran Covid-19 pada AUD di TK ABA Kleco Kotagede. Paudia: Jurnal Penelitian Dalam Bidang Pendidikan Anak Usia Dini, 9(1), 126130.

Irma, N. C., Nisa, K., & Sururiyah, S. K. (2019). Keterlibatan Orang Tua dalam Pendidikan Anak Usia Dini di TK Masyithoh 1 Purworejo. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 3(1), 214.

Jf, N. Z. (2021). Upaya Kepala Sekolah dalam Peningkatkan Kinerja Guru Dan Partisipasi Orangtua Terhadap Pelaksanaan Aktivitas Pembelajaran Anak Pada Masa Pandemi Covid-19. 1(1), 92109.

Kurniati, E., Alfaeni, D. K. N., & Andriani, F. (2020). Analisis Peran Orang Tua dalam Mendampingi Anak di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(1), 241.

Oktaria, R. (2013). Implementasi Pendekatan Pembelajaran dalam Pendidikan Anak Usia Dini. Nizham Jounal of Islamic Studies, 1(2), 174184.

Wahyudi, T. (2019). Paradigma Pendidikan Anak dalam Keluarga di Era Digital (Perspektif Pendidikan Islam). Iayah: Jurnal Sosial Dan Keagamaan, 4(1), 31.

Wardani, A., & Ayriza, Y. (2020). Analisis Kendala Orang Tua dalam Mendampingi Anak Belajar di Rumah Pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(1), 772.




DOI: https://doi.org/10.30596/al-hanif.v1i1.8578

Refbacks

  • There are currently no refbacks.



 

 

Al-Hanif (Jurnal Pendidikan Anak dan Parenting)

Alamat Redaksi:  Program Studi Pendidikan Islam Anak Usia Dini Fakultas Agama Islam Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara Jl. Kapten Mucktar Basri No.3 Medan

Situs web:  http://jurnal.umsu.ac.id/index.php/ALHANIF/index

Email:  alhanif@umsu.ac.id