Model Pembelajaran Anak Usia Dini Berbasis Edutainment: Studi Pustaka
Abstract
Edutainment merupakan suatu kegiatan pembelajaran dimana pelaksanaannya lebih mengedepankan kesenangan dan kebahagiaan dalam rangka mencapai tujuan pembelajaran. Tujuannya adalah agar pembelajar bisa mengikuti dan mengalami proses pembelajaran dalam suasana yang gembira, menyenangkan, menghibur, dan mencerdaskan. Apabila dikontekskan dengan Pendidikan Anak Usia Dini, maka dunia anak adalah dunia bermain. Bermain adalah metode belajar yang paling efektif. Anak-anak belajar dari segala kegiatan yang mereka lakukan. Kuncinya adalah bagaimana mengubah kegiatan bermain menjadi pengalaman belajar. Belajar berbasis edutainment adalah salah satu kunci untuk meraih keberhasilan dalam kegiatan pembelajaran.
Copyright (c) 2022 Jurnal Kajian Anak (J-Sanak)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The author submits the manuscript to do so with the understanding that if accepted by the jurnal kajian anak (J-Sanak) for publication, the publication of the copyright of the article will be assigned/transferred to the Jurnal Kajian Anak (J-Sanak) Publisher.
However, the Authors still reserve the following:
a). All proprietary rights other than copyright such as patent rights,
b). The right to use all or part of this article in future works of our own such as in books and lectures.
Jurnal Kajian Anak (J-Sanak), the International Editorial and Editorial Board made every effort to ensure that no false, misleading data, opinions or statements were published in the journal . In any way, the contents of articles and advertisements published in Jurnal Kajian Anak (J-Sanak) are the sole and exclusive responsibility of each writer and advertiser.
The copyright form must be electronically signed and sent to the Editorial Office in the form of an original e-mail: ummetropiaud@gmail.com
Ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional