HUBUNGAN ANTARA KONSEP DIRI DENGAN PERILAKU PROKRASTINASI AKADEMIK SISWA

Authors

  • Pera Apriani Universitas Ibn Khaldun Bogor

DOI:

https://doi.org/10.32832/tawazun.v11i1.1625

Keywords:

Self Concept, Behaviour, Academic Procratination

Abstract

This journal explained about The Relation Between Self Concept and Students’ Academic Procratination Behaviour at SMAN 4 Kota Bogor. The aim of this research is to know there positive relationship between them at SMAN 4 Kota Bogor. This research used quantitative method, the samples was taken by  sampling randomly technic with 190 respondences. The data was collected by questionaire, and analyzed by product moment pearson. The count result is 0,360. The index corelation number is not negative sign between 0,20-0.40. It can be concluded that between self concept and students’ academic procratination behaviour is low effecct. It means that there is positive Relationship Betwen Self Concept and Students’ Academic Prokratination Behaviour at SMAN 4 Bogor.

References

Desmita. (2014). Psikologi Perkembangan Peserta Didik. Bandung : Remaja Rosdakarya.

Dewi Novita Sari. (2013). Hubungan Antara Stres Terhadap Guru Dengan Prokrastinasi Akademik Pada Siswa SMA Muhammadiyah 2 Yogyakarta. Jurnal Psikologi, Vol. 1, No.2. 6)

Fevi Zanviana Siswanto. (2013). Hubungan Antara Kedisiplinan Melaksanakan Sholat Wajib Dengan Prokrastinasi Akademik Pada Mahasisiwa di Fakultas Farmasi Universitas Ahmad Dahlan. Jurnal Fakultas Psikologi. Vol. 2, No.1, 3.

Frendi Fernando & Imas Knia Rahman (2016). . Jurnal Edukasi. Vol.2, Nomor.2, 227.

IKAPI. (2013). Undang-undang SISDIKNAS (Sistem Pendidikan Nasional. Bandung : FokusMedia.

Irmawati Dwi Fibrianti. (2009). Hubungan Antara dukungan Sosial Orangtua Dengan Prokrastinasi Akademik dalam Menyelesaikan Skripsi Pada Mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Diponegoro Semarang. Skripsi Fakultas Psikologi, 30.

Jalaluddin Rakhmat. (2011). Psikologi Komunikasi. Bandung : PT Remaja Rosdakarya.

Mutia Andriani & Ni’matuzahroh. (2013). Konsep Diri Dengan Konfromitas Pada Komunitas Hijabers. Jurnal Ilmiah Psikologi Terapan, Vol. 01, No. 01,3.

Nirmalawati. (2011). Pembentukan Diri Pada Siswa Pendidikan dasar dalam Memahami Mitigasi Bencana. Jurnal Smartek, Vol. 9, No. 1, 63.

Downloads

Published

2018-06-01

How to Cite

Apriani, P. (2018). HUBUNGAN ANTARA KONSEP DIRI DENGAN PERILAKU PROKRASTINASI AKADEMIK SISWA. Tawazun: Jurnal Pendidikan Islam, 11(1), 42–51. https://doi.org/10.32832/tawazun.v11i1.1625

Issue

Section

Artikel